יום שלישי, 21 באפריל 2009

נבחרת הפועל נגד נבחרת מכבי-יום העצמאות 1960



לרגל יום העצמאות 1960 נערך משחק בין נבחרת הפועל ישראל לנבחרת מכבי ישראל תחת הכותרת "תחרות כדורגל ארצית".





העלון המקורי(!) של המשחק



כמה פרטים הסטורים ופיקנטיים בעלון קטן אחד:
המשחק נערך ביום העצמאות עצמו .המגרש היה מלא-כדורגל יותר חשוב ממנגל.
• המשחק נערך במגרש (לא אצטדיון ...) באסה ביפו. הוא אביו מולידו של אצטדיון בלומפילד הידוע. כל דמיון ,מלבד המיקום, בין באסה (ביצה בערבית) לבלומפילד, של היום, מקרי בלבד.בלומפילד הוקם ב-1962.
• הכוכבים-שחקני הנבחרות (חלקם לפחות) הם אלה שניצחו את נבחרת יוגוסלביה ביוגוסלביה, הישג שווה ערך היום לניצחון על גרמניה בברלין. אבל הם היו, לא תאמינו, גם הזוכים באליפות אסיה המערבית! למען האמת דובר אז בטורניר קדם לגביע אסיה. ואכן - זכינו בראשות הבית בו השתתפו גם פָרַס, פקיסטן והודו. בבית הגמר הגענו למקום השני אחרי דרום קוריאה.
• ומי נציגינו בנבחרת הפועל-מורדכוביץ' וצביקה שטלצר (שנצפה עדיין ביציע המכתש).וגם חודורוב ובנבנישתי שבעוד שלוש שנים מהמשחק יהיו שותפים מרכזיים בהישג הגדול ביותר בתולדות הקבוצה,אליפות 63/4 .

ועוד מהמחברת הפרטית, קטעים מתיאור המשחק כפי שכתבתי אז (לא נגענו):

"המשחק הסתיים בתוצאה 3:1 לפועל..",(נו,אלא מה) ,"את השערים לפועל לכדו: קוויאטק בדקה ה-5... בדקה ה-13כדרר סטלמך על פני רזניק והכניע את השוער ג.כהן.. בדקה ה-65 מרים נהרי כדור וסטלמך מגלגל לרשת... "
ומה עשו "כוחותינו" :
".. דקות אחר כך מחמיץ ראובן כהן(שנכנס כנראה כמחליף) מצב דומה בנגחו החוצה
..", בדקות האחרונות בועט שטלצר, רזניק עוצר בידו ואת מכת ה-11 מחמיץ קאופמן...".






סטלמך מבקיע את השער השלישי




זכרון אישי שלי ממגרש באסה. הטריבונות היו קונסטרוקציה מתכת והמושבים לוחות עץ ארוכים שהונחו על אותה קונסטרוקציה וכך נוצר מתחת לטריבונה חלל גדול. פיצוח הגרעינים היה מותר ואף חובה (ולא בשקית ניילון עבשה אלא בנייר עיתון מגולגל לקונוס מה ששיפר את הטעם) .חיבור שני מרכיבים אלה הביא ליצירת הר של קליפות גרעינים מתחת ליציע . הסיוט שלי היה הפחד שאמעד ואטבע בים הקליפות..




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה