יום רביעי, 12 באוקטובר 2011

שובה של האימפריה

טור זה נכתב על ידי כתגובית לפוסט של שלמה מן "האימפריה חזרה" על הקמתה מחדש של קבוצת הכדורסל "הפועל ר"ג" (הבלוג של שלמה מן 10/11/11 ).

.למען הגילוי הנאות שני גילויים מרעישים:
Basketball is not my cup of tea . מעולם לא הייתי במשחק של קבוצת הכדורסל הפועל ר"ג ההיא של קפלן ו-שות' שמתעקשים לקרוא לה "המיתולוגית".


למען האמת אני לא מבין גדול בכדורסל ובתחרות על צפייה בטורניר דוק או כדורסל , כנראה הדוק לוקח. אז מה בכל זאת עשיתי אתמול במעלה רחוב הפודים באולם כדורסל בחברת 150 צרובי מוח אדום.


ראשית , לא יכולתי להתעלם מהמעשה המופלא שעשו צחי ופרימור שבניגוד לכל הסיכויים הרימו קבוצת כדורסל , מועדון המנוהל ושייך לאוהדים והגשימו חלומות מודחקים מענפים אחרים...הוד כבוד ויקר ! אני כולי תקווה כי יהיה המשך מוצלח ליוזמה האמיצה וימצא גם מי שיתמוך בכמה שקלים ויבטיח המשך קיום מכובד.


שנית,  אני אורדון (או לפחות חושב שאני כזה) וקבוצת הכדורסל על שלל מרכיביה היא מעשה אורדוני לכל דבר ועניין –השם , הצבע, הקהל, השירים, האנשים המניעים את המערכת וכמובן הקשר הברור לכדורגל. כבר אמרתי בהקשר אחר "זר לא יבין זאת אלא אם הוא אורדון ".


 אפשר להבין את הכמיהה האדירה לימים טובים יותר ,לאוירה אחרת, להשגיות והצלחה וגם למקום אחר שהולך ונמוג בעצם ימים אלה . תקופות אלה סימלו טוב שהלך ונעלם –הכדורסל התפרק , הכדוריד נדחק לשוליים, הכדורגל ירד מגדולתו ,נשארנו עם הפינג פונג...תחיית הכדורסל ויציאה לדרך חדשה של מועדון הכדורגל מביאים תקווה חדשה. תודה לאנשים שעשו את זה , אין צורך בשמות ,כולם יודעים .


נימוק נוסף , השמור לנושאי תעודת זהות "ותיקה " הוא הנוסטלגיה . ההסטוריה מתחילה לא בסטיב קפלן ויד אליהו מול מכבי תל אביב אלא בשנת 1961 עם "פתק" אלוני (ז"ל),מושליין (ז"ל), עמוס קמינר ואחרים יבדלו לחיים ארוכים, משחקים ביום שישי בלילה , במגרש הפתוח בקלעי מול מכבי דרום . משחק שסופו במעצר במשטרת רמת גן ומאז לא הלכתי יותר למשחקי כדורסל של ר"ג עד משחק זה . עברו בדיוק 50 שנה והמעגל נסגר.  לאחר המשחק עמדתי עם בני ועוד אוהד , כולנו מהדור ההוא והעלינו זכרונות מגבעתיים ההיא שיום שישי היה הופעות בקולנוע נגה , ישיבה על הברזלים בככר נגה , צפייה במשחק כדורסל וחזרה ל"קפה ברזילי" לצפות במופע החארקות של הלארקים. אי אפשר ולא צריך לשחזר  אבל נעים להזכר.



כן , היה גם משחק. ההקדמה והפתיחה בלבלו אותי. השם "הפועל ר"ג", הפרצופים ביציע בוגרי המכתש וסובלי וינהטר, הדגלים, הצעיפים, השירים , רגע ,למה עולים רק חמישה וששה נוספים ממשיכים להסתלבט על הספסל, איפה השער , איפה הדשא, מה זה מכבי יפו בלי אוננה , הוא פצוע ?  למה אוהד מהיציע  עולה בהרכב. הבלבול חלף ,היה משחק , ניצחנו ב-27 הפרש , בטח שחקנו טוב , אבל כבר הצהרתי , אני לא מבין כלום בכדורסל.


ובקשת סליחה קטנה מתושבי השכונה על הרעש . גם זינגר היה ואולי הוא יהיה ראש העיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה